Søkemotoroptimalisering (SEO) – gir deg mer trafikk

Søkemotorer er designet for å hjelpe folk å finne nøyaktig det de leter etter. SEO er en prosess som gjør at din hjemmeside blir lettere å finne og mer synlig i de organiske søkeresultatene. Dette oppnår man ved bl.a. å lage engasjerende innhold som blir delt og linket til fra andre nettsider, og ved å benytte strategiske søkeord som potensielle kunder søker på.

En solid SEO-strategi vil gi deg høyere rangering i søkeresultatene, og da vil din webside tiltrekke flere potensielle kunder og mer trafikk.

Det gjøres over 100 milliarder søk i Google per måned på verdensbasis. 81% av alle kjøpsprosessene i B2B og B2C starter med et søk (Earnest Agency). Side 1 i Google får 91,5% av alle klikk i søkemotorene, ifølge Chitika. Det vil si at det bare er 8,5% klikk igjen til side 2 og utover. Hvis bedriften din er på side 2 og utover, så har du en veldig liten sjanse på at potensielle kunder finner deg. Det er grunnen til at du trenger søkemotoroptimalisering.

Søkemotorer er en svært effektiv måte å markedsføre bedriften på fordi det komplementerer med kundenes kjøpsvaner. Søkemotorene prøver å levere de mest nøyaktige resultatene som mulig. Med en god SEO-strategi, vil du ikke bare øke kvantiteten, men også kvaliteten på trafikken.


Søkeordanalyse

Søkeordanalyse

Vi finner de søkeordene som trigger salg og konverteringer. De søkeordene vi optimaliserer websiden med, er effektive nok til å drive godt med trafikk, men de er samtidig så spesifikke at vi knuser konkurrentene dine og rangerer på toppen i søkemotorene.

On-Page Søkemotoroptimalisering

On-Page Optimalisering

Har du plassert søkeordene dine i Title-taggen, Alt-taggen og i metabeskrivelsen? Disse plassene forklarer søkemotorene hva din webside egentlig handler om. Hvis du har duplikat tittel osv., eller at disse ikke er optimalisert, så går du glipp av mye trafikk.

Teknisk SEO

​Teknisk SEO

Man bygger ikke et hus uten et godt grunnarbeid. Det samme gjelder for din webside, og innholdet du produserer. Du kan publisere så mye kvalitetsinnhold du bare vil, men hvis websiden din ikke fungerer teknisk, og det er en mangel i din robots.txt-fil, er det sannsynlig at søkemotorene sliter med å evaluere innholdet ditt.

Analyse av lenkeprofil

Analyse av linker

En analyse av lenkeprofilen til dine konkurrenter, vil gi deg en god oversikt over hvordan din webside presterer i forhold til dine konkurrenter. Analysen vil vise oss hvordan vi kan forbedre din lenkeprofil, slik at vi rangerer høyere enn konkurrentene.

Sosiale medier

​Sosiale medier

Vi gjør det lettere for leserne dine å dele innholdet som er på websiden deres. I tillegg oppretter vi og optimaliserer flere sosiale profiler. Det gjør at vi får en bred sosial rekkevidde, som igjen bygger autoriteten til domenet deres = økt rangering i søkemotorene.

On-Page Søkemotoroptimalisering

Webanalyse

Er det smart å bruke markedsføringskronene dine på SEO? Gjennom detaljerte analyser og rapporter, vil du få god oversikt over din ROI. Vi knytter din Google Analytics-konto med et svært avansert program for webanalyse.

Vår SEO-strategi består av 4 basecamper


Basecamp 1 – Teknisk SEO og søkeordanalyse

Først gjør vi en SEO-analyse, for å identifisere svakheter og problemer som hindrer din webside fra å rangere høyere. Deretter, utfører vi en søkeordanalyse som hjelper oss å forstå kundene dine og hvilke ord de bruker. På den måten vil vi bestige Googles søkeresultater med relevante ord som tiltrekker de riktige kundene.

  • Vi sender over en prioriteringsliste over alle forbedringer som kan gjøres med nettsiden din.
  • Vi hjelper deg å implementere løsninger for å forbedre disse tekniske problemene.
  • Vi forteller deg nøyaktig hva slags innhold du bør lage for å få mer trafikk.

Ved hjelp av spesielle verktøy forsterker vi yteevnen på websiden. Vi ”trimmer” opp lastetiden (Page Speed) og gjør nettsiden din mobilvennlig (Mobile Friendly) – om den ikke alt er det. Dette er to av Googles viktigste rangeringsfaktorer. De bedriftene som har lyst til å øke sin rangering i de organiske søkeresultatene, er nødt til å ha dette på plass.

Denne basecampen gir deg god fysikk! En klatrer vil slite med å bestige Mount Everest om kroppen ikke er klar for det. Hvis en nettside har tekniske problemer, laster tregt og ikke er mobilvennlig, vil det på samme måte bli tungt å rangere høyere i Google.

Distribusjon

Basecamp 2 – Kvalitetsinnhold, distribusjon & lenkebygging

Når teknisk- og on-site SEO er utført, og når websiden er mobilvennlig, har raskere lastetid og ytelsen i helhet er forsterket, da er du klar for Basecamp 2.

For å rangere høyere for det ene emnet som din business er bygget rundt, er kvalitetsinnhold kanskje det beste alternativet. Dette innholdet vil fungere som en hjørnestein for din hjemmeside. En hjørnestein er noe som er grunnleggende, nødvendig og selve fundamentet for konstruksjonen som kommer på. Dette er det innholdet potensielle kunder leter etter for å se om de kan gjøre forretninger med deg. Når vi lager dette innholdet på en strategisk måte, kan dette innholdet rangere godt i søkemotorene. Nøkkelen er å lage engasjerende innhold som er verdt å linke til, og deretter å spre ordet på en bra måte.

Basecamp 3 – Mobil og Lokal SEO

Denne basecampen inneholder to ulike deler:

1. Mobil SEO: Dette er for deg som har lyst til å gå hyper lokalt. Fordi nettsiden din er mobilvennlig, betyr det ikke at du er optimalisert for Mobil SEO. Her fikser vi alt fra mobilvennlige feil til noe som heter AMP (Accelerated Mobile Pages).

2. Lokal SEO: Enten du er en advokat i Oslo eller en frisør i Stavanger, er det avgjørende å tiltrekke lokale kunder. Vi hjelper deg å rangere høyere opp i den byen du holder til i ved å justere og tilpasse SEO-strategien for din by.

Få gratis videoanalyse av din webside