Teknisk SEO

Teknisk SEOMan bygger ikke et hus uten et godt grunnarbeid. Det samme gjelder for din webside og det innholdet du produserer. Du kan produsere og publisere så mye engasjerende innhold du bare vil, men hvis websiden din teknisksett ikke fungerer, så kaster du bort tid.

Ved å se på de tekniske elementene og filene på din webside, vil vår tekniske SEO sikre at Google og andre søkemotorer kan indeksere og valuere nettsidene dine riktig. På den måten vil vi akselerere våre plasseringer i søk.

Robots.txt: Når en webutvikler jobber med en ny nettside, eller oppdaterer den gamle, så hender det at de blokkerer søkemotorer fra å finne nettsiden. Dette gjør de ved å plassere en enkel kode i robots.txt-filen på din webside. Hvis den koden ikke fjernes, vil ikke søkemotorene kunne evaluere og indeksere nettsidene dine fullt ut. Ta kontakt med oss hvis du er usikker på om den koden fortsatt er der eller ikke.

Sitemap: Vi har masse andre tekniske ting som må utvikles og gjennomføres. Nettsiden din trenger bl.a. en sitemap (et nettstedskart), som viser en oversikt over alle sidene på websiden din. Denne bør man gjøre synlig for søkemotorene.

HTTPS: Google ønsker nå at alle websider, spesielt de som samler inn kontaktinformasjonen til kunder, skal kryptere informasjonen ved hjelp av SSL og HTTPS. Dette er noe vi i Sherpa Marketing utfører for deg. Google har til og med sagt at en overgang fra http:// til https:// vil gi deg en ekstra boost i organisk trafikk.

Schema Markup (også kalt ”mikrodata”): Forteller søkemotorer hva websiden din handler om på en måte som er lett å forstå. Schema brukes for å lage mer detaljerte plasseringer i Google – inkludert bilder, omtaler, telefonnummer og oppskrifter osv. Disse plasseringene resulterer i mye høyere klikkrate enn vanlige organiske plasseringer.[message_box bg=»#006382″ text_color=»light»]

Har du lyst på mer trafikk og mer salg? La oss sette i gang.

Kontakt oss

[/message_box]