Marketing Automation - Sherpa Marketing AS

Marketing Automation // E-postmarkedsføring

En automatisert salgsmaskin som arbeider for deg døgnet rundt.

Selv med all utviklingen innen kommunikasjonsteknologi, er e-postmarkedsføring viktigere enn før. Når du styrker din e-poststrategi med data, testing og segmentering blir e-postmarkedsføring en kraftig salgsmaskin. Syr vi dette sammen med et automatisert markedssystem, blir det et rent kraftverk av en leadskanal.

Ved hjelp av automatisering, vil du ikke bare frigjøre mer tid, men vi vil kunne analysere den markedsføringen og de aktivitetene som ikke skaper resultater. Pareto-prinsippet og 80/20-regelen ligger dypt i vår arbeidsmetodikk.



Hva er Marketing Automation?

E-postmarkedsføring

Som bedriftseier eller markedssjef har man mye å håndtere på en gang. Da kan det være en utfordring å ha full kontroll på markedsføringen og de digital endringene. Er du lei av å kaste bort penger på markedsføring som ikke skaper resultater, er Marketing Automation perfekt for deg.

Markedsautomatisering er et system eller en programvare som bidrar til å automatisere repeterende aktiviteter, nyhetsbrev, sosiale medier, leadsgenerering og websiderelaterte handlinger. Ved bruk av Marketing Automation kan du administrere, organisere og prioritere markedsføringen mer effektivt.


Marketing Automation passer for deg hvis…

  • check
    Kjøpsprosessen din varer lengre en én uke.
  • check
    Nåværende nyhetsbrev/e-poster skaper dårlig resultater.
  • check
    Du selger ulike produkter/tjenester til flere målgrupper.
  • check
    Du ønsker effektivt å kommunisere annerledes til ulike stillinger og demografier.
  • check
    Spore markedskanalene som driver flest/best leads.
  • check
    Generere salgskvalifiserte leads.

1) Datainnsamling

En av de største fallgruvene innen e-postmarkedsføring, er at potensielle kunder ikke klarer å abonnere på nyhetsbrevet ditt. Det første steget til vellykket e-postmarkedsføring og markedsautomatisering, er å samle inn målgruppens kontaktinfo. Sherpa Marketing samler inn e-postadresser for deg. I praksis designer vi attraktive skjemaer, utvikler overbevisende og dedikerte landingssider samt gir målgruppen en god grunn til å gi fra seg kontaktinfoen. Presenterer du det rette "agnet" til rett person på riktig tidspunkt, vil en potensiell kunde gjerne gi fra seg kontaktinfo til bytte mot nyttig innhold. Det er en kunst vi kan.

2) E-postvalidering og segmentering

Når e-postlisten din vokser, vil du oppleve både dupliserte nyhetsabonnenter og ugyldig informasjon. Sender du feil e-poster til feil segment, vil du tape penger fordi potensielle kunder melder seg av nyhetsbrevet ditt. Vi rensker listen din og bygger definerte segmenter, slik at abonnentene dine mottar relevant informasjon som underviser og underholder dem hver gang.

3) Innholdsproduksjon og e-postkampanjer

Vi arbeider sammen med deg for å produsere innhold som faktisk engasjerer og underholder målgruppen din, og som får dem til å handle. Idéen er å kartlegge innhold til kundereisen og føre potensielle kunder ned salgstrakten. Det skjemaet målgruppen først registrerte seg på, vil gi oss et godt fundament for hva slags innhold som interesserer målgruppen din. Med dette som utgangspunkt, vil vi produsere en serie av e-postkampanjer med nyttige tips og råd.

4) Kampanjetesting: Måling/optimalisering

Det mest blikkfangende innholdet, er verdiløst om det ikke skaper resultater. Vi tester e-postkampanjene til et nivå der vi er sikre på at den informasjonen vi sender ut til potensielle kunder, er av interesse og nytte for dem. Ingenting innen markedsføring blir ferdig. Det handler om å teste og forbedre. Sherpa Marketing A/B-tester e-postkampanjene, slik at kundebasen din ikke bare digger e-postene, men faktisk får dem til å handle. Vi holder øye med resultatene – være seg åpningsrate eller klikkfrekvens, slik at vi tetter alle lekkende hull.

Trenger du hjelp med Marketing Automation?